Monday, April 26, 2010

AMANAT TUHAN




KATA KATA


Hiduplah dengan jiwa kerana disitu ada kasih sayang Tuhan.
Jangan hidup dengan perasaan kerana disitu ada syaitan.
Walaupun kedudukan kita dengan Tuhan itu terlalu jauh tetapi perhubungan kita dengan Tuhan terlalu dekat dan amat hampir.
Manusia itu adalah rahsia Tuhan kerana hanya manusia sahaja yang dicipta atau dibentuk diatas rupa wajah Tuhan itulah sebab kenapa jasad manusia (adam) dicipta dilangit dengan segala ciri ciri ketuhanan pada manusia.
Manusia diberi keistimewaan dan penghormatan oleh Tuhan hidup di dunia dan akhirat dan dilantik sebagai khalifah dan dipilih menjadi kekasih Tuhan.
Sekalian alam dan makhluk dicipta oleh Tuhan dan begitu serius Tuhan memberi sesuatu yang terbaik untuk manusia.

APAKAH PEMBALASAN MANUSIA KEPADA TUHAN

Kufur, Syirik, Munafik,meninggalkan segala suruhan Tuhan,melanggari setiap peraturan Tuhan, membunuh sesama manusia, berzina, minum arak, bercakap bohong, tidak solat, meninggalkan solat, melupakan Tuhan didalam kehidupannya, bergaul bebas lelaki dan perempuan, menolak Al Quran, menolak hukum, membuat hukum dan peraturan sendiri, mempercayai sesuatu selain Tuhan, menjadikan syaitan sebagai teman, menyembah sesuatu selain Tuhan, bersekutu dengan iblis dan syaitan memusuhi Tuhan.

APAKAH PEMBALASAN TUHAN KEPADA MANUSIA

Disiksa di alam barzakh sampai kiamat, diperhitung setiap perbuata di padang mahsyar dengan matahari sejengkal selama 400,000 tahun dan meniti titian sirat ke Neraka Jahanam buat selama lamanya.

BERTAUBATLAH SEKARANG

Sebelum perkara ini terjadi, segeralah kita bertaubat, menyesallah sekarang dan tinggalkanlah kejahatan kamu, kembalilah ke pangkal jalan dan jadikanlah diri kamu hamba Tuhan yang soleh, beriman , beragama dan bertaqwa.

AKHIR KATA

Allah itu Tuhan kita, kasihilah Ia dan cintailah Ia.

YANG BENAR

Kalam Allah

No comments:

Post a Comment